Hulp nodig?

Vind hier het antwoord op jouw vraag. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Aanmelden

  • Aanmelden kan via de aanmeldknop bovenaan op de pagina. Hier kies je voor de juiste provincie en vervolgens kies je voor welk(e) deelauto(‘s)/welk project jij je wilt aanmelden. Staat jouw project er niet tussen? Neem dan contact op met ons via info@justgo.nl

    Het is verplicht om een abonnement te kiezen. Wil je dit niet, kies dan voor JustGo Standaard. Dit abonnement is gratis en je rijdt tegen het reguliere tarief.
    De inhoud van de abonnementen vind je terug op de pagina van de deelauto’s waarvoor jij je wilt aanmelden.

  • Het is verplicht om een abonnement te kiezen. Wil je dit niet, kies dan voor JustGo Standaard. Dit abonnement is gratis en je rijdt tegen het reguliere tarief.

    De inhoud van de abonnementen vind je op de pagina van de deelauto’s waarvoor jij je wilt aanmelden. Je vindt ze onder de knop “Tarieven”

  • De JustGo Sharing app is te downloaden via de appstore op jouw mobiele telefoon. De app is beschikbaar voor zowel iOS als Android.

    Klik hier om de app te downloaden

    Om de app te kunnen gebruiken moet jouw telefoon daarnaast beschikken over:

    1. Bluetooth

    2. Mobiele data

    3. GPS

    Doorloop de volgende stappen om de app te downloaden:

    1. Open de Appstore (iOS) of de Playstore (Android)

    2. Typ in de zoekbalk: JustGo Sharing

    3. Download de JustGo Sharing app

  • Als je een abonnement wil wijzigen of opzeggen dan kan dat via de onderstaande link. Wanneer we jouw verzoek hebben binnengekregen nemen we deze zo snel mogelijk in behandeling.

    Wijzigingen

Rijbewijscontrole

  • Nadat je een account hebt aangemaakt via het aanmeldformulier, start de rijbewijscontrole. Om het rijbewijs te valideren ontvangen we graag foto’s van het rijbewijs per mail (info@justgo.nl).

    1. Maak een foto van de voorkant van je rijbewijs.

    2. Maak een foto van de achterkant van je rijbewijs.

    3. Maak een selfie met je rijbewijs op je voorhoofd.

    Let op: Het is belangrijk dat de foto van het rijbewijs scherp is zodat wij deze goed kunnen lezen en we kunnen controleren of het daadwerkelijk jouw rijbewijs is.

    Belangrijk: Je hebt dus niet direct toegang tot de app. De toegang wordt verleend via JustGo, daarna kan je pas inloggen.

  • Wanneer je rijbewijs niet wordt goedgekeurd, kan dit komen omdat je geen geldig en/of Europees rijbewijs hebt. Vanwege de verzekering en de regels omtrent deelvervoer in Nederland zijn wij verplicht om alleen geldige en Europese rijbewijzen toe te laten.

    Heb je een geldig Europees rijbewijs en wordt je rijbewijs niet goedgekeurd? Neem dan contact op met onze klantenservice.

 Inloggen

    1. Open de JustGo Sharing app

    2. Voer jouw gebruikersnaam en wachtwoord in

    3. Tik op de knop AANMELDEN

    4. Je bent nu ingelogd

    Belangrijk: Je gebruikersnaam is niet per definitie je mailadres. Je hebt zelf je gebruikersnaam gekozen bij het aanmeldformulier.

    1. Controleer of je de juiste gebruikersnaam en wachtwoord hebt gebruikt

    2. Neem contact op met onze klantenservice +31 85 048 5700

  • Neem contact op met onze klantenservice. Zij kunnen jouw gebruikersnaam achterhalen en zien of jouw account al is geactiveerd.

  • Tik op de knop WACHTWOORD VERGETEN in de app en vul hier je gebruikersnaam in. Je ontvangt nu een e-mail op het mailadres dat je hebt ingevuld bij het aanmaken van jouw account. Via deze mail kan je een nieuw wachtwoord instellen. Let op: Je ontvangt een mail van een noreply mailadres. Deze e-mail kan terechtkomen in de maps Ongewenste mail (spam-box)

    Mocht bovenstaande niet lukken, neem dan contact op met onze klantenservice via +31 85 048 5700 of info@justgo.nl

Reserveren

    1. Open de JustGo Sharing app

    2. Tik op de datumbalk

    3. Selecteer de gewenste dag(en) en tijdstip(pen)

    4. Tik op de knop TOON BESCHIKBARE VOERTUIGEN

    5. Tik op het kenteken van het voertuig dat je wilt reserveren

    6. Controleer de reservering

    7. Tik op de knop RESERVEREN

    8. Jouw reservering is nu aangemaakt

  • Let op: je kunt alleen een reservering voor een gehele dag maken voor morgen of later. Voor de huidige dag is het niet mogelijk om een dagreservering te maken.

    Een dagreservering is van 00:00 tot 00:00 uur.

    1. Open de JustGo Sharing app

    2. Tik op de datumbalk

    3. Tik op de knop 24 bovenaan in de datumbalk

    4. Selecteer de gewenste dag(en)

    5. Tik op TOON BESCHIKBARE VOERTUIGEN

    6. Tik op het kenteken waar je jouw reservering op wilt plaatsen

    7. Tik op de knop RESERVEREN

    8. Jouw reservering voor een hele dag is nu aangemaakt

  • Let op: je kunt alleen een reservering voor een heel weekend maken voor een weekend in de toekomst. Voor het huidige weekend is het maken van een weekendreservering niet mogelijk.

    Een weekendreservering is van vrijdag 17:00 tot maandag 9:00 uur.

    1. Open de JustGo Sharing app

    2. Tik op de datumbalk

    3. Tik op de knop met de stippen bovenaan in de datumbalk

    4. Selecteer het gewenste weekend

    5. Tik op TOON BESCHIKBARE VOERTUIGEN

    6. Tik op het kenteken van het voertuig dat je wilt reserveren

    7. Tik op de knop RESERVEREN

    8. Jouw reservering voor het weekend is nu aangemaakt

    1. Tik op de datumbalk

    2. Tik op het kalender icoon links onderin. Je opent nu de Beschikbaarheidskalender

    3. Hier kan je per toegewezen voertuig en per dag controleren of er al reserveringen gemaakt zijn

    4. Zie je geen voertuigen of zijn er geen voertuigen beschikbaar op de door jouw gewenste tijden? Neem dan contact op met de klantenservice via +31 85 048 5700

  • Let op: de reservering kan alleen gewijzigd worden vóór de begintijd van de reservering.

    1. Open de JustGo Sharing app

    2. Tik op het kalender icoon onderaan in het scherm

    3. Tik op het potlood icoon

    4. Selecteer de nieuwe tijdstippen

    5. Tik op de knop Wijzig reservering

    6. De reserveringstijden zijn nu gewijzigd

  • Let op: de reservering kan alleen worden verlengd vóór de eindtijd van jouw reservering.

    1. Open de JustGo Sharing app

    2. Klik op de kalender icoon onderaan in het scherm

    3. Tik op de reservering die je wilt verlengen

    4. Tik op het klok icoon

    5. Verleng je reservering tot de gewenste tijd

    6. Tik op de knop Wijzig reservering

    7. Jouw reservering is verlengd

  • Let op: de reservering kan alleen geannuleerd worden tot één uur vóór de begintijd van jouw reservering.

    1. Open de JustGo Sharing app

    2. Tik op het kalender icoon onderaan in het scherm

    3. Tik op de reservering die je wilt annuleren

    4. Tik op het prullenbak icoon

    5. Tik op Ja om je reservering te annuleren

    6. Jouw reservering is nu geannuleerd

Reservering starten

    1. Open de JustGo Sharing app

    2. Tik op het kalender icoon onderaan in het scherm

    3. Tik op de knop Reservering starten

    4. Je reservering is nu gestart

    1. Controleer of je een internetverbinding hebt

    2. Controleer of je bluetooth aan staat

    3. Controleer of je binnen 5 meter van het voertuig staat

    4. Controleer of je niet te vroeg de reservering wilt starten. Start jouw reservering pas later, wijzig dan de begintijd van de reservering naar de huidige tijd

    5. Neem contact op met de klantenservice via +31 85 048 5700

    1. Open de JustGo Sharing app

    2. Tik op het kalender icoon onderaan in het scherm

    3. Tik op de knop met het open slot icoon

    4. De auto is nu geopend

    1. Controleer of je een internetverbinding hebt

    2. Controleer of je Bluetooth aan staat

    3. Controleer of je binnen 5 meter van het voertuig staat

    4. Controleer of je niet te vroeg de auto wilt openen: dit kan alleen nadat jouw reservering gestart is. Begint jouw reservering pas later, wijzig dan de begintijd van de reservering naar de huidige tijd

    5. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met de klantenservice via +31 85 048 5700

Reservering afsluiten

    1. Open de JustGo Sharing app

    2. Tik op het kalender icoon onderaan in het scherm

    3. Tik op de knop met het gesloten slot icoon

    4. Tik op de knop Reservering beëindigen

    5. Vul de laatste checks in en klik op volgende

    6. De reservering is beëindigd

      Let op: je kunt de reservering alleen beëindigen als de auto weer op dezelfde locatie staat als waar je deze hebt opgehaald.

    1. Controleer of je een internetverbinding hebt

    2. Controleer of je Bluetooth aan staat

    3. Controleer of je binnen 5 meter van het voertuig staat

    4. Controleer of de eindtijd van jouw reservering nog niet verstreken is. Verleng de eindtijd van de boeking als dit wel het geval is

    5. Controleer of alle deuren goed dicht zitten. Open voor de zekerheid alle deuren en achterklep en sluit deze nogmaals

    6. Open en sluit de auto nogmaals via de knoppen in de app. Hiermee reset de app de locatie van het voertuig.

    Mocht dit niet lukken? Neem dan contact op met de klantenservice via het helpdesk-icoon in de app

    1. Controleer of je een internetverbinding hebt

    2. Controleer of je Bluetooth aan staat.

    3. Controleer of je binnen 5 meter van het voertuig staat

    4. Controleer of de eindtijd van je boeking nog niet verstreken is. Verleng de eindtijd van de boeking als dit wel het geval is

    5. Controleer of alle deuren goed dicht zitten. Open voor de zekerheid alle deuren en achterklep, en sluit deze nogmaals

    6. Neem contact op met je vlootmanager of beheerder via het helpdesk-icoon in de app

Deelauto gebruiken

    1. Houd je voet op de rem

    2. Druk de Start/Stop knop in

    3. Zet de versnellingspook/hendel in D

    4. Laat de rem los

    5. Er kan nu gereden worden door het gaspedaal te bedienen

    Let op: Een elektrische auto maakt bij het starten geen geluid.

    1. Controleer of de versnellingspook/hendel in de P staat

    2. Heb je de auto geopend met de sleutel? Sluit de deuren en open de auto nu via de app. De startonderbreker wordt nu gedeactiveerd

    3. Houd je voet op de rem en houd de Start/ Stop knop een paar seconden ingedrukt

    4. Krijg je de auto nog steeds niet gestart? Neem dan contact op met de klantenservice via het helpdesk-icoon in de app

    Let op: Een elektrische auto maakt geen geluid bij het starten.

    1. Houd je voet op de rem

    2. Zet de versnellingspook/hendel in P

    3. Druk de Start/Stop knop in

    4. Controleer of het scherm achter het stuur uit gaat

    5. Laat de rem los

    6. Open de portieren van de auto

    7. De auto is nu uitgeschakeld

    Let op: Het is mogelijk dat de radio aan blijft staan. Deze schakelt uit wanneer je uit het voertuig stapt.

    1. Controleer of de versnellingspook/hendel in de P staat

    2. Controleer of je voet op de rem staat

    3. Druk nogmaals de start/stop-knop in om de auto uit te schakelen

    4. Lukt dit niet? Open de auto opnieuw via de JustGo Sharing app en probeer de auto nogmaals via bovenstaande stappen uit te schakelen

    5. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met de klantenservice via het helpdesk-icoon in de app

  • Je moet de deelauto aan het einde van jouw reservering weer terugzetten op dezelfde locatie als waar je deze hebt opgehaald. Het kan zijn dat de auto een specifieke parkeerplaats heeft. Is dit niet het geval, parkeer de auto dan op een andere parkeerplaats in dezelfde straat, in dezelfde parkeergarage of op hetzelfde terrein.

    Let op: Gaat het om een elektrische auto? Koppel deze dan altijd weer aan de laadpaal. Zo kan de volgende gebruiker met een volgeladen auto op pad.

    1. Kijk of er een andere parkeerplaats in de buurt van de ophaallocatie vrij is. Dit moet wel in dezelfde straat, in dezelfde parkeergarage of op hetzelfde terrein zijn

    2. Is er helemaal geen plek beschikbaar? Of twijfel je of je de beschikbare plekken kunt gebruiken? Neem dan contact op met de klantenservice via het helpdesk-icoon in de app

    Let op: Als je de auto op een andere parkeerplaats zet, is het mogelijk dat parkeergeld moet worden betaald. JustGo kan een eventuele parkeerboete doorbelasten als er geen parkeergeld betaald wordt.

    1. Kijk of er een nummer te vinden is bij de deur of slagboom van de parkeergarage. Bel dit nummer

    2. Zet de auto op een andere locatie buiten de parkeerplaats. Dit moet wel in dezelfde straat of op hetzelfde terrein zijn

    3. Krijg je geen contact met de beheerder van de parkeergarage? Of twijfel je of beschikbare plekken in de buurt kunt gebruiken? Neem dan contact op met de helpdesk via het helpdesk-icoon in de app

    Let op: Als je de auto op een andere parkeerplaats zet, is het mogelijk dat parkeergeld moet worden betaald. JustGo kan een eventuele parkeerboete doorbelasten als er geen parkeergeld betaald wordt.

Laden

    1. Pak de laadkabel uit de auto

    2. Sluit de laadkabel aan op de auto

    3. Sluit de laadkabel aan op de laadpaal

    4. Scan de laadpas bij de scanner van de laadpaal. De laadpas vind je in het dashboard kastje

    5. Zodra de lamp op de laadpaal blauw kleurt, is de laadsessie gestart. In de auto is dit vaak terug te zien op het dashboard of aan een lampje in het laadklepje

    Brandt het lampje op de laadpaal groen? Dan is de laadkabel enkel bevestigd en laadt de auto niet op

    1. Open de auto via de JustGo Sharing app

    2. Pak de laadpas uit de auto. Deze is in het algemeen opgeborgen in het dashboardkastje, de middenconsole of de achter zonneklep

    3. Scan de laadpas bij de scanner van de laadpaal

    4. Verwijder de laadkabel uit de laadpaal

    5. Verwijder de laadkabel uit de auto

    Let op: Het is mogelijk dat de laadkabel eerst ontgrendeld moet worden in de auto.

    6. Berg de laadkabel op in de auto

    Let op: Neem de laadkabel altijd mee in de auto.

    1. Scan de laadpas nogmaals bij de scanner van de laadpaal

    2. Lukt het niet de laadkabel te ontkoppelen? Neem contact op met het telefoonnummer dat op de laadpaal staat. De leverancier van de laadpaal kan je verder helpen

    1. Verwijder eerst de laadkabel uit de laadpaal, en vervolgens pas uit de auto

    2. Sluit de auto via de app

    3. Open de auto via de app

    4. Probeer nogmaals de laadkabel uit de auto te verwijderen

    5. Kijk of er rondom de stuurkolom een hendel/knop zit om de laadkabel vrij te geven

    6. Probeer de laadkabel nogmaals uit de auto te verwijderen

    7. Neem contact op met de klantenservice via het helpdesk-icoon in de app

  • Tussentijds laden is mogelijk bij alle openbare laadpalen in Nederland. Afhankelijk van het deelinitiatief kan soms ook bij snelladers (FastNed, Alego, etc.) geladen worden.

    1. Scan nogmaals de laadpas bij de laadpaal

    2. Probeer de auto op te laden bij een andere laadpaal. Het kan zijn dat de laadpaal defect is. Dit kan je zien wanneer het lampje op de laadpaal rood gekleurd is

    3. Lukt het opladen nog steeds niet? Zet de auto op een andere parkeerplaats zonder laadpaal. Let op: Het kan zijn dat je voor deze plek een parkeerticket moet kopen

    4. Twijfel je of heb je assistentie nodig? Neem dan contact op met de klantenservice via het helpdesk-icoon in de app

    Let op: Bij sommige deelinitiatieven werkt de laadpas niet bij snelladers (FastNed, Alego, etc).

  • Kijk of er een andere laadpaal beschikbaar is om de auto op te laden

    Neem contact op met het telefoonnummer dat op de laadpaal staat. De fabrikant of leverancier van de laadpaal kan je verder helpen

Tanken

    1. Open de JustGo Sharing app

    2. Tik op het kalender icoon

    3. Kijk bij je huidige boeking. Hier staat de pincode van de tankpas

    4. Staat de pincode niet in de app? Neem dan contact op met de klantenservice via het helpdesk-icoon in de app

Pech, schade en storing

  • Vóór aanvang van de reservering:

    1. Open de JustGo Sharing app

    2. Tik op de knop Start reservering / de knop met het open slot

    3. De vraag verschijnt of je de auto kunt controleren op eventuele schades

    4. Constateer je schade? Vink dit dan aan in de app

    5. Voeg een foto toe van de gemelde schade

    6. Zodra je de schade hebt verzonden, krijgt JustGo een melding hiervan

    7. Je kunt je weg vervolgen

    Krijg je deze optie niet? Neem contact op met de klantenservice via het helpdesk-icoon in de app.

    Aan het einde van de reservering:

    1. Open de JustGo Sharing app

    2. Tik op de knop Beëindig reservering / de knop met het gesloten slot

    3. De vraag verschijnt of je de auto kunt controleren op eventuele schades

    4. Constateer je schade? Vink dit dan aan in de app

    5. Voeg een foto toe van de gemelde schade

    6. Zodra je de schade hebt verzonden, krijgt JustGo een melding hiervan

    7. Je kunt de auto achterlaten

    Krijg je deze optie niet? Neem contact op met de helpdesk via het helpdesk-icoon in de app.

  • Neem contact op met de klantenservice via het helpdesk-icoon in de app of via +31 85 048 5700. Hij of zij zal je vertellen welke stappen er ondernomen moeten worden.

    1. Zoek een veilige plek om de auto stil te zetten

    2. Trek direct nadat je de auto verlaat een veiligheidsvest aan

    3. Plaats eventueel een gevarendriehoek

    4. Heb je pech op de snelweg? Neem dan plaats achter de vangrail

    Neem contact op met de klantenservice via het helpdesk-icoon in de app. Hij of zij zal je vertellen welke stappen er ondernomen moeten worden

  • Vóór het begin van de rit:

    1. Start de auto

    2. Identificeer welke kleur het lampje is

      1. Een groen lampje duidt op een correcte werking of inschakeling van een bepaald systeem. Er is geen verdere actie nodig

      2. Bij een geel/oranje lampje dient het voertuig zo snel mogelijk te worden gecontroleerd. Wij raden sterk af om met het voertuig te rijden. Neem contact op met de klantenservice via het helpdesk-icoon in de app

      3. Brandt een rood lampje? Rijd dan niet met het voertuig en neem direct contact op met de klantenservice via het helpdesk-icoon in de app

    Let op: er zijn een aantal waarschuwingslampjes die bij het starten van de motor automatisch even aan springen en dan weer uit gaan. Dit is puur ter controle, zodat je zeker weet dat deze lampjes nog werken.

    Tijdens de rit:

    1. Identificeer welke kleur het lampje is

      1. Een groen lampje duidt op een correcte werking of inschakeling van een bepaald systeem. Er is geen verdere actie nodig

      2. Bij een geel/oranje lampje dient het voertuig zo snel mogelijk te worden gecontroleerd. Rijd voorzichtig naar een plek waar u de auto kunt parkeren. Wij raden af met het voertuig te rijden: zoek een plek in de buurt. Neem contact op met de klantenservice

      3. Brandt er een rood lampje? Rijd dan niet met het voertuig. Zoek een veilige plek om de auto aan de kant te zetten. Neem daarna contact op met de klantenservice via het helpdesk-icoon in de app

    Aan het einde van de rit:

    1. Identificeer welke kleur het lampje is.

      1. Een groen lampje duidt op een correcte werking of inschakeling van een bepaald systeem. Er is geen verdere actie nodig

      2. Bij een geel/oranje lampje dient het voertuig zo snel mogelijk te worden gecontroleerd. Wij raden sterk af om met het voertuig te rijden. Neem contact op met de klantenservice via het helpdesk-icoon in de app

      3. Brandt er een rood lampje? Rijd dan niet met het voertuig en neem direct contact op met de klantenservice via het helpdesk-icoon in de app

    Schakel de auto uit

    1. Zoek een veilige plek om samen met de tegenpartij de schade af te handelen. Komen jullie er samen niet uit, dan kan je altijd de politie bellen voor assistentie

    2. Maak één of meerdere foto’s van de situatie en de voertuigen. Zorg dat de kentekens van de betrokken voertuigen zichtbaar zijn op de foto’s

    3. Vul samen met de tegenpartij het Europees Schadeformulier in. Deze kan je vinden in het dashboardkastje van de auto. Ligt dit formulier niet in de auto, dan kan je deze online downloaden via www.mobielschademelden.nl

    4. Neem contact op met de klantenservice om samen de vervolgstappen te bespreken. Je kunt contact opnemen via het helpdesk-icoon in de app

Kosten en facturatie

  • Hoeveel het kost om gebruik te maken van een deelvoertuig verschilt per deelinitiatief. De prijzen voor het gebruik van een deelvoertuig zijn te vinden bij de start van de rit en een indicatie vind je op de kostenpagina. Mocht het niet duidelijk zijn, dan kan je contact opnemen met de klantenservice. Hij of zij kan de geldende tarieven aan je vertellen.

    Let op: De kosten worden berekend op basis van de geboekte tijd, en niet op basis van de gereden tijd.

  • De datum waarop je de factuur ontvangt verschilt per deelinitiatief. Dit kan zijn op de 1e van de maand, de 7e van de maand of direct na het beëindigen van je reservering. Mocht het niet duidelijk zijn, dan kan je contact opnemen via info@justgo.nl.

  • De factuur ontvang je per e-mail. In de e-mail staat een grote button met BETALEN. Door hierop te klikken word je doorgestuurd naar de betaalpagina. Hier kun je met iDEAL betalen. Doe dit binnen 5 dagen na ontvangst van de factuur.

Algemeen

  • Wil je wat langer weg met de auto? Bijvoorbeeld op vakantie? Dan kan dat, maar is dit wel afhankelijk van de beschikbaarheid en gebruik van de auto. Om ook andere gebruikers van de deelauto mobiel te houden tijdens jouw vakantie, nemen we hiervoor wel contact met je op, indien je voor een lange periode hebt gereserveerd. Mocht je vragen hebben of op zoek zijn naar een speciale vakantieauto? Neem dan contact met ons op via info@justgo.nl.